Skip to main content

Door de grote vraag naar digitalisatie worden bedrijven gedwongen hun werking aan te passen. Hierdoor is IT een zeer kritiek punt van de dagelijkse werking geworden; het spreekt voor zich dat een goed beheer dan een must is. Er kan gekozen worden dit met één of meer interne medewerkers aan te pakken of door in zee te gaan met een extern IT bedrijf zoals Techsquad.

Vermits IT de kerntaak is van zo’n bedrijf beschikken ze over een pak ervaring en kennis wat heel voordelig kan zijn voor jouw KMO. Een goede IT Service Provider volgt de evolutie van software en hardware heel goed op en houdt altijd rekening met het menselijke aspect. Zo kunnen ze snel oplossingen aanreiken die perfect aansluiten bij jouw werking en processen.

Maar hoe kies je nu zo’n externe partner?

Een IT Service Provider kiezen – Waar je best op let

#1 Ervaring & Reputatie

Vraag jouw potentiële IT partner om voorbeelden en succes verhalen die ze bij klanten verwezenlijkt hebben. Ook rechtstreeks contact met enkele bestaande klanten zullen snel duidelijkheid schaffen over de sterke en eventueel zwakkere punten.

Elke IT Service Provider heeft zijn eigen manier van werken. Het is belangrijk dat de waarden en normen overeenkomen met die van jou. Een goeie Service Provider ziet jou als een waardevolle partner en koppelt daarom zijn succes aan dat van jou.

#2 Het aanbod van diensten

Sommige Providers zijn gespecialiseerd in bepaalde aspecten van IT, zoals cloud of beveiliging. Anderen, waaronder Techsquad, bieden een volledig pakket aan. Daarom is het belangrijk af te wegen wat je juist nodig hebt. Wil je graag volledig ontzorgd worden? Dan kies je voor een partner die als een intern IT departement functioneert.

#3 Ondersteuning & Responstijd

Je netwerk kan plat gaan of servers lopen vast. Problemen die ervoor zorgen dat je medewerkers niet meer kunnen werken zijn mogelijk nefast voor je omzet, je reputatie en je klanten. Een degelijke IT partner zorgt ervoor dat de kans op verstoring van je zaak zo klein mogelijk wordt door pro-actief problemen te detecteren en op te lossen. Als het dan toch mis gaat moet je er op kunnen rekenen dat ze onmiddelijk reageren en het probleem aanpakken.

Ook een centraal aanspreekpunt waar je medewerkers voor ondersteuning terecht kunnen met algemene IT vragen is belangrijk. Vragen over software of kleinere problemen met workstations moeten even vlot behandeld worden.

#4 Beveiliging & Back-up

Eén van de belangrijkste taken van een IT Service Provider is je data beschermen tegen cyberaanvallen en zorgen voor een continuïteitsplan. Robuste beveiligingspoplossingen en een waterdicht back-up plan zijn dus kritiek. Jij moet gerust kunnen zijn dat je zonder veel downtime weer verder kan bij een ramp-scenario.

#5 In functie van jouw KMO

Technologie evolueert zeer snel. Sommige IT bedrijven blijven hangen in het verleden, anderen bieden enkel het nieuwste aan. Maar eigenlijk zou de gekozen technologie moeten afhangen voor jouw KMO. Oplossingen die de processen van jouw bedrijf volledig ondersteuning, toekomst gericht zijn en flexibel/remote werken toelaten zijn vandaag belangrijk.

Maak een onderbouwde keuze

Er zijn natuurlijk nog andere aspecten, zoals prijs en contractduur, die gewicht in de schaal zullen leggen tijdens het selecteren van een IT Service Provider. Een partner met expertise, aangepaste diensten en een goed begrip van de pijnpunten van jouw KMO zal er voor zorgen dat jouw bedrijf een boost krijgt.

Is Techsquad jouw ideale IT partner?

Plan een gesprek!